به گفته وی استفاده از سی ام آی در یخ زدگی آسفالت خیابان ها و
بزرگراه ها ایده تازه و مساله مهمی است و شهرداری با حرکت در این مسیر
توانسته در جریان یخ زدایی، میزان مصرف نمک را کاهش دهد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه استفاده از نمک تنها
عامل تخریب آسفالت های تهران نیست، تصریح کرد: موضوعاتی همچون میزان خرابی،
تخلل آسفالت، نسبت دانه بندی، میزان و کیفیت قیر، شن بندی از موارد تاثیر
گذار بر تخریب آسفالت است.
عبداللهی اعلام کرد: اینکه میزان مصرف نمک در یخ زدایی به صفر برسد،
امکانپذیر نیست و نه در تهران و نه در هیچ کجای دنیا این امکان وجود ندارد
به طوری که حتی در کشور های اسکاندیناوی که در زمینه برف روبی تخصص ویژه
دارند و همچنین در کشورهای توسعه یافته، میزان مصرف نمک در یخ زدایی به صفر
نمی رسد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مطالعات شهرداری
در زمینه یخ زدایی تکمیل است، گفت: دقت و کنترل لازم را داریم تا استفاده
از «سی. ام . آی » را بر اساس مطالعات دنبال کنیم و حتی اکنون به طور دقیق
می دانیم در چه درجه ای از سرما و در کدام بخش از آسفالت می توانیم از نمک
استفاده کنیم.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه استفاده از نمک تنها عامل تخریب آسفالت های تهران نیست، تصریح کرد: موضوعاتی همچون میزان خرابی، تخلل آسفالت، نسبت دانه بندی، میزان و کیفیت قیر، شن بندی از موارد تاثیر گذار بر تخریب آسفالت است.
به گزارش مشرق، مجتبی عبدللهی در گفت و گو با تهران سما گفت: کاهش میزان مصرف نمک
و استفاده از شن مخصوص موضوع مهمی است که شهرداری تهران به صورت جدی آن را
در یخ زدایی زمستانی مورد توجه قرار داده است.